maandag 2 maart 2009

selectie GLAS IN LOOD


Stéphania Vanfraeyenhoven


Bwa: Bobo Oulé

Aangezien ik half Caraibisch langs moederskant, en half Vlaams langs vaderskant ben, vind ik het leuk om beide aspecten in mijn kunstwerken te verweven. De Afrikaanse maskers inspireren mij omwille van de mysterieuze composities die heel dikwijls naar de natuur verwijzen en omwille van het feit dat ze tot de bron behoren van mijn verre voorouders. Tegelijk beleef ik maskers ook heel Europees, d.w.z. dat ik net als Ensor vind dat de meeste mensen in onze samenleving zich verschuilen achter een masker en angst hebben om hun ware identiteit te tonen. De reeds eeuwenoude, oer-Vlaamse technieken van glas-in-lood in combinatie met Afrikaans getinte kunst laten mij toe om een grote diversiteit tot uiting te brengen in mijn werk en zo mijn eigen identiteit te verwoorden.




Geen opmerkingen: