dinsdag 3 maart 2009

selectie MONUMENTALE



Ester Vannuten





Marjan Adrians





Daniel Welleman



Daniëlle Verschuren




Karin Gielen
PAPIEREN TENT (diameter ongeveer 3,5 meter)

Rondom de leegte bouw ik een papieren tent. Het papier is een samenraapsel van oude schoolnotities en blanco tekenpapier. Elk blad wordt vooraf doornageld volgens een steeds terugkerend raster en nadien buiten gelegd waar de tijd haar spoor achterlaat. De overkoepeling van de tent geeft vorm aan een onbestemd verlangen, een gevoel van eenheid en geborgenheid in de holle ruimte die achter de woorden schuilt. ‘C’est le vide du vase qui fait que ça devient un vase’ Lao Tsé'. Het is omwille van de leegte dat we proberen zin te geven aan een zelf gecreëerde werkelijkheid. Je kan de tent binnentreden als je je schoenen buiten achterlaat.

HEMDJES
Op de buitenzijde van witte babyhemdjes borduur ik met paardenhaar de namen van de meest
tegenstrijdige gevoelens. De woorden en draden rafelen langs de binnenzijde op een chaotische
manier door elkaar. Daar verdwijnt de betekenis en blijft een warrelend spinsel over.

SLINGER
De ruimte van de leeggebrande feestzaal roept een troosteloos gevoel op van iets dat onherroepelijk voorbij is. Als contrast probeer ik een sfeer te creëren van verwachting en hoop. Ik maak in flinterdun papier een slinger waarin Arabische tekens verwerkt zijn. De witte slinger hangt hoog tegen de zwarte muur maar dwarrelt halverwege naar beneden.

Mijn werk gaat over het afwegen van inzichten tegenover een kern van mysterie. Ik zoek naar het belang der dingen. De essentie achter taal, materie, patronen.
Ik werk met papier, textiel, paardenhaar en leisteen.






Marc Godon
Low Altitude Earth Observations
Experiments With Telegram Kite Carrying Media Capturer

Geen opmerkingen: